Svenska
Gamereactor
nyheter
Death Stranding

Smash Bros-skaparen älskade Death Stranding

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

En av årets mer udda titlar är Hideo Kojimas Death Stranding, vilket fick tämligen genomgående höga betyg, men även kritik av spelare som hade svårt att ta till sig det märkliga upplägget. En som inte hör till sistnämnda gruppen är dock Super Smash Bros-skaparen Masahiro Sakurai.

I en artikel hos Famitsu (via Dual Shockers) berättar han att han helt förlorade uppfattningen av tiden medan han spelade:

"Masahiro Sakurai praised Hideo Kojima's latest game, mentioning how there are very few games who manage to be this original and yet this interesting. Sakurai added that Death Stranding definitely isn't for everyone, but that he loved it to the point of losing track of time when he was playing.

Sakurai also praised how well Death Stranding is built. He was initially anxious that the game could be too easy because of the help of other players online. This turned out to be needless fear because unless you reach an objective yourself and connect it to the Chiral network, you won't get any help. Sakurai also noted how rare it is for a game to mix this well its new possibilities, its story, and its gameplay."

Vad tyckte du om Death Stranding?

Death Stranding

Relaterade texter

Death StrandingScore

Death Stranding

RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

Hideo Kojima är tillbaka med sitt första egna spel efter uppbrottet med Konami, ett äventyr som varit väldigt mystiskt sedan det utannonserades, Kim har satt betyg...

3
Death Stranding blir film

Death Stranding blir film

NYHET. Skrivet av Marcus Persson

Vi har länge skämtat om hur Kojima verkar vara mer intresserad av att göra film snarare än spel, med tanke på längden och mängden av mellansekvenser som förekommer i hans...



Loading next content