Svenska
Gamereactor
nyheter
Ghost of Tsushima

Tidigare anställd berättar om "sömnlösa nätter" under Ghost of Tsushima-utvecklingen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Övertid i någon form finns i alla branscher, men spelvärlden har råkat extra illa ut som ett resultat av snävt satta deadlines som måste hållas till varje pris. Det hår fått många att bränna ut sig samt försaka familj och vänner med tragedier som följd. Trots det tycks den så kallade crunch-kulturen fortfarande vara vanlig hos de flesta större utvecklare (även om det tagits små steg i rätt riktning).

Nu har anklagelserna om hänsynslös övertid riktats mot Ghost of Tsushima-utvecklaren Sucker Punch, efter att tidigare karaktärsdesignern Siamak Roshani berättat hur det var att jobba där i sociala medier. Det är RespawnFirst som rapporterar att Roshani berättar om "sleepless nights" och gånger han fick "not even go to sleep to work on it".

Roshani lämnade utvecklaren efter två års anställning i augusti för att hitta nya utmaningar. Han tycker för övrigt spelet ser strålande och ut och hoppas att Sucker Punch låter hans namn vara kvar i eftertexterna i den färdiga produkten. Vad tycker du om crunch-kulturen i spelvärlden?

Ghost of Tsushima

Relaterade texter

Ghost of TsushimaScore

Ghost of Tsushima

RECENSION. Skrivet av André Wigert

Wigert har tryckt en fräsig rishatt över hjässan och lirat skiten ur den efterlängtade grafikbomben Ghost of Tsushima...



Loading next content