Svenska
nyheter

Xbox-teamet har en tom stol på alla möten för att påminna om spelarna

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Ända sedan Phil Spencer tog över Xbox-skutan, har vi kunnat se en stor skillnad i hur Microsoft kommunicerar med oss spelare och erbjuder funktioner som faktiskt efterfrågas snarare än sådant som Kinect-tvång och obligatorisk uppkoppling. I en uppmärksammad intervju i Game Informer, berättar nu Spencer mer om satsningarna på Play Anywhere (där ett spel kan användas mellan både PC och Xbox) samt bakåtkompatibilitet, och förklarar att det är sådant vi spelare efterfrågat.

Ett sätt att komma ihåg att alltid fokusera på oss spelare, är enligt Spencer att en tom stol som representeras av kunderna alltid finns med på alla Xbox-möten. På det sättet påminns de om att det gäller att ta fram efterfrågade produkter. Han medger att det kan kännas lite fånigt, men är ett tecken på att Microsoft idag försöker lyssna mer till vad communityt vill ha. Spencer avrundar med att förklara hur han ser på spelares efterfrågan:

<em>"The gamers don't buy things because we need them to buy it; they don't do things because we need them to go do them. They do things because it matches what they need, and sometimes, frankly, what gamers want in the near term isn't always the best business decision for us. But being inside Microsoft, I think because it's a big company, we take a long-term perspective on things."

Microsoft utannonserade tidigare denna månad sin nästkommande konsol, Xbox Series X. Den kan du läsa mer om på denna länk. Vad tycker du om Spencer filosofi kring att lyssna till sina användare?

Xbox-teamet har en tom stol på alla möten för att påminna om spelarna


Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy