Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Startsidan
nyheter
Cyberpunk 2077

God of War-skaparen försvarar CD Projekt Red efter rapport om Xbox One-problem

Under gårdagen berättade vi om den polske insider som påstod att Cyberpunk 2077 försenades för att det varit svårt att få spelet att flyta bra på framför allt original-Xbox One. Det har i sin tur lett till häftiga diskussioner bland fans, och nu ger sig God of War-skaparen Cory Barlog in i leken för att försvara CD Projekt Red.

Han säger i flera sammanhängande Twitter-inlägg att alla spel är i tämligen dåligt skick ända fram till lanseringen, och att det är i slutputsen som man fixar flytet även på mindre kraftfull hårdvara:

"EVERY game runs badly until you optimize for the hardware in the final push before gold. So, I feel like I need to expand upon this because many may not have the most accurate picture of the game making process. In truth, we often probably do NOT want to share this because, for some reason, we believe people will jump to apocalyptic conclusions and get angry. I can't say I speak for the industry, so fellow devs chime in to disagree or correct if you feel your experience is different, but I feel this to be true for *most* games. GAMES ARE VERY UGLY, FOR A LONG TIME, UNTIL THEY ARE NOT. Traditionally, that is right near the end."

Barlog har ofta valt att vara mer transparent kring spelutveckling, vilket fortfarande är ganska mytiskt och hemlighetsfullt för många, och vi tror att inlägg som detta bidrar till en större förståelse för processen, eller vad säger ni?

Cyberpunk 2077

Relaterade texter



Loading next content