Svenska
Gamereactor
nyheter
Doom Eternal

Doom Eternal pressar konsolerna till det yttersta

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Att de snart sju år gamla konsolerna Playstation 4 och Xbox One börjar kännas föråldrade är såklart ingen hemlighet, och att göra nya spel till dem som överträffar tidigare titlar grafiskt blir allt svårare. Men i Doom Eternal kan vi vänta oss just en ny ribba för teknik som pressar trotjänarna till helt nya nivåer.

Det är i en intervju hos VGC som utvecklaren Marty Stratton berättar Doom Eternal är skapat med Id Softwares mest kraftfulla verktyg hittills och att de nu får ut allt ur konsolerna samt att spelet ser otroligt snyggt ut:

"This game is, I think, the best technology we've ever made. We're at the end of a hardware cycle where engine teams really understand the hardware and are getting the most out of it. We've increased graphics fidelity, polygon count... everything is pushed in this game and it still runs on all the consoles that Doom 2016 ran on.

It's fantastic. I can't tell you enough about how good it looks on PS4 and Xbox. If you play on consoles you've got something really special to look forward to."

Något att se fram emot, kort sagt.

Doom Eternal

Relaterade texter

0
Doom Eternal får ett Horde- läge

Doom Eternal får ett Horde- läge

NYHET. Skrivet av Patrik Severin

Doom Eternal har nyligen fått ett poängbaserat Horde- läge med uppdateringen 6.66. I det så kan du spela ett vågbaserat spelläge och tävla om att bli etta i världen. Med...



Loading next content