Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Startsidan
nyheter

Activision säger att mobiler nu är deras viktigaste format

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Activision Blizzard har redan släppt Call of Duty: Mobile och runt knuten väntar Diablo Immortal, något som visar att det är viktigt för dem att satsa på format utanför den traditionella combon av PC och konsoler. Detta visste vi nog alla, men kanske inte riktigt hur viktigt det faktiskt är... mobiler är idag nämligen deras viktigaste format.

Det var i samband med kvartalsrapporten som högste chefen Bobby Kotick sade:

"Using Call of Duty as an example, with the introduction of Call of Duty Mobile, we grew our player base from 40 million to 100 million players in less than a year. And we expect significant growth in the Call of Duty franchise in 2020 as compared to 2019, as a result of this and from other unannounced Call of Duty initiatives. Mobile, in fact, is now our leading platform. The business model for Call of Duty Mobile is free to play, which enables the rapid development of large community of players with the option to purchase digital items and services, as well as our ability to generate advertising revenues."

Framgångssagor som Call of Duty: Mobile, PUBG Mobile och Mario Kart Tour har visat hur mycket pengar det faktiskt ligger i detta format, och vi förmodar att fler speltillverkare i allt högre grad kommer snegla mot bland annat just smartphones.

Activision säger att mobiler nu är deras viktigaste format


Loading next content