Svenska
Gamereactor
nyheter
Paper Mario: The Origami King

Paper Mario-producenten: Man måste förändra stridssystemet med varje spel

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Paper Mario-spelen har genomgått en transformation få serier tidigare gjort. Från att vara ett renodlat rollspel har det idag utvecklats till en äventyrsspel. Även stridsmekaniken har drastiskt omgjorts och ända sedan Super Paper Mario har varje upplaga präglats av en väldigt unik tvist säregen till äventyret. Nu senast i Paper Mario: The Origami King fick Mario veva sin hammare och visa upp sina hoppförmågor via den originella pusselringen som de flesta antingen hatar eller älskar.

I en intervju med tyska PC Gamer (som översatts av Nintendo Everything) så fick Paper Mario-producenten Kensuke Tanabe besvara tankeprocessen när de utvecklade stridssystemet och vad som motiverade denna innovativa riktning. Kensuke menar att det är en del av lagets filosofi att ständigt drivas av innovation och att de därför känner ett krav att förändra stridssystemet med varje spel:

"Striving to find new and innovative systems is the foundation of the philosophy my team and I are following when developing games. As such, I think it's a necessity that the combat system changes in every game."

Gillade du stridssystemet i Paper Mario: The Origami King och tycker du att innovation alltid ska vara drivkraften bakom varje spel?

Paper Mario: The Origami King
Diggar du pusselringen?

Relaterade texter

Paper Mario: The Origami KingScore

Paper Mario: The Origami King

RECENSION. Skrivet av Johan Jolin

Nintendos stora sommarspel är nu här och Johan har prövat om Mario i papper gör sig lika väl till Switchen som 3D-versionen gjorde....



Loading next content