Svenska
Gamereactor
nyheter
Halo Infinite

Nej, Halo Infinite är inte 100% "open world"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det såg ju så ut, när spelet visades upp för ett par veckor sådan, och titeln "Infinite" har ju delvis skvallrat om att 343 pysslat med ett sandlåde-spel i Halo-världen, där vi åker och kutar exakt vart vi vill. Men så är det alltså inte, meddelar nu Microsoft. "Associate creative director" Paul Crocker sade såhär i en nygjord intervju:

"The simple answer is that it takes place in a huge world that is open and expansive. We have a storyline that pulls you through it, which is effectively unlocking certain areas. But, as you progress through it, you have the ability to backtrack and explore to your heart's content. There is a lot to find out in the world. "Chief, as he explores the ring, he's gonna find more equipment. He's always gonna find ways to upgrade that equipment. And, it's not all about power, but it's about options for the player. We want to ensure that players are able to make the choices to be successful in the way that they want to play the game."

Hur låter detta tycker du, smaskens eller sumpstrumpa?

Halo Infinite
"Kom igen nu din stora, mossgröna apa. Hämta mina strips!"
Halo Infinite
Halo Infinite

Relaterade texter

7
Halo Infinite - Season 2: Lone WolvesScore

Halo Infinite - Season 2: Lone Wolves

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Vi har spelat den andra säsongen av Halo Infinite, men är tyvärr inte helt imponerade av det som erbjuds, där kvantiteten är största problemet...

Halo Infinite - KampanjenScore

Halo Infinite - Kampanjen

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Sex år, flera miljarder kronor och en rejäl försening senare är nu Halo Infinite äntligen här. Är det den mjuka reboot som utlovats, och framför allt - är det bra...



Loading next content