Svenska
Gamereactor
nyheter
Fall Guys: Ultimate Knockout

Fall Guys gör finurliga reklamkampanjer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Fall Guys: Ultimate Knockout kämpar just nu jämsides med Animal Crossing: New Horizons breda popularitet på sociala medier, något vi knappast hade kunnat förutse för bara ett par veckor sen. Detta vill utvecklarna Mediatonic givetvis slå mynt av, och gör just nu gör allt i sin väg för att för att elda på populariteten med två internetkampanjer - en godhjärtad och en tramsig.

Den första kampanjen, berättar VG24/7, handlar om att utvecklarna utlyst en välgörenhetstävling för företag, där de som skänker mest till pengar till SpecialEffect vinner möjligheten att få en dräkt designad med företagsloggan i spelet. Vitt skilda storföretag som Konami och KFC har redan uttryckt en vilja om att bli representerade, så nu återstår bara att se vem som är villig att punga ut mest pengar.

Fall Guys: Ultimate Knockout

Den andra kampanjen (återigen, tack till VG24/7) slår mynt av den något lustiga trenden på sociala medier, vilken handlar om att spelare fått för sig att det gula laget alltid förlorar i grupptävlingarna. Mediatonic har då helt sonika gått ut på Twitter och hävdat att om en av deras Tweets får en miljon retweets, då raderar de helt enkelt ut det gula laget.

Fall Guys: Ultimate Knockout
Gula laget får spö, men inte länge till?

Vad tycker du om denna reklam, rätt smart, eller hur?

Relaterade texter



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy