Svenska
nyheter
Prince of Persia: The Sands of Time Remake

Prince of Persia: The Sands of Time Remake-producenten försvarar grafiken

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Förra veckans Ubisoft Forward var något många hade sett fram emot. Men tyvärr tyckte vi inte att tillställningen levererade och en av besvikelserna var Prince of Persia: The Sands of Time Remake, där det snackades mer om hur dålig grafik det hade än om att den persiske prinsen var tilllbaka.

Nu försvarar spelets game director, Pierre Sylvain-Gires, det visuella i en intervju med indiska The Mako Reactor och säger:

"If you take the game that was made 17 years ago, there's definitely room for improvement in terms of graphism and we really wanted to give a unique look to the game because Prince of Persia: The Sands of Time is actually is a fantasy story. The narration, the 40 different levels you have to go through to finish the game are an immersion into the Thief of Baghdad and all these magical environments. So we decided to go for a unique visual treatment to make this game standout from other games. It's not another Assassin's Creed, it's not like the same Prince of Persia from 2008. It has to be unique. This magic, this fantasy is shown through the saturation, through the light, so it also a challenge to redefine the visual identity of the game with this remake."

I samma intervju förklarar Ubisoft också att det varit under utveckling i två och ett halvt år, samt att det som mest varit 170 personer inblandade i utvecklingen. Kort sagt verkar det inte vara resurserna som är problemet, utan tvivelaktiga val.

I januari är det premiärdags, hur sugen är du själv?

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera
Prince of Persia: The Sands of Time Remake

Relaterade texter



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy