Före detta GTA-chefen och en av nyckelpersonerna bakom såväl Rockstars enorma tillväxt samt GTA-seriens idag ultradominanta marknadsposition, Leslie Benzies, sades ju som vi alla vet upp under 2016 - vilket ledde till rättegångar, stämningar och skadeståndsutbetalningar. Sedan dess har Leslie Benzies arbetat hårt med att bygga upp grundstrukturen för en helt ny studio som han döpt till "Build a Rocket Boy Studio" och deras debutspel; Everywhere, utvecklas med hjälp av den delvis Cryengine-baserade Amazon-motorn Lumberyard. Nu står det dessutom klart att Leslie skrapat ihop dryga 400 miljoner från kinesiska Netease samt skjutit till ännu mer pengar från förlikningsprocessen mellan honom och Rockstar-ägarna Take 2 som enligt envisa rykten uppgick till närmare en halv miljard kronor (!). Med det sagt och med tanke på att Lesie tagit in andra investeringar kan vi med all säkerhet utgå från att Everywhere kommer att ha snudd-på samma astronomiska totalbudget som Grand Theft Auto V och att spelet naturligtvis kommer att bli gräsligt ambitiöst.
Studion Build a Rocket Boy är idag cirka 130 personer stark och i Leslies team finns det gott om rutinerade före detta Rockstar-utvecklare som bland annat arbetade i nyckelpositioner under utvecklingen av just GTA V. Chefsprogrammeran Colin Entwistle har lämnat Rockstar för att arbeta med Benzies precis som "lead cinematics animator" Felipe Busquets, musikchefen Craig Conner samt ljudbossen Matthew Smith. Något av ett dream team, med andra ord. Everywhere sägs bli en regelrätt GTA-utmanare med större värld, fler detaljer och mer frihet än genren någonsin skådat. När det släpps och till vilka format har vi dock ingen aning om men räkna med att få se något skarpt under nästa år.