Svenska
nyheter
Sega Vintage Collection: Golden Axe

Utvecklare extremt sur på Sega över oschysst behandling

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Igår kunde vi berätta om de gratisspel Sega släpper för att fira sitt 60-årsjubileum, där en av titlarna är ett ofärdigt spel de kallar Golden Axed. Såhär beskrivs det på Steam:

Golden Axed offers a unique glimpse into the prospect of a project that could have been, and a rare peek behind the curtain at the sometimes tumultuous world of video game development.

På Steam kan vi även läsa att Sega Studios Australia arbetade på reboots av flera klassiska franchises. Det gäller bland annat "2.5D reboots of Golden Axe, Altered Beast, and Streets of Rage, as well as an endless runner version of Shinobi, all encompassed in a universal hub world."

Men inget av dessa släpptes i slutändan, för Sega Studios Australia stängdes för gott år 2013 och tog projekten med sig i graven.

Sega Vintage Collection: Golden Axe

Nu har en av utvecklaren Tim Dawson, som arbetade på Golden Axe-rebooten, via Twitter kommenterat Segas tilltag att släppa det ofärdiga spelet som ett demo:

"Woke up to the surprising news that Sega is releasing the Golden Axe prototype I coded in 2012 under crunch conditions. At least I'm not alone - this appears to be a surprise to everyone I know who actually worked on it

This project was my personal nexus of nightmare hours, inept management, industry realisations and heroics achieved with a small team under unreasonable conditions, so it's an odd feeling to see it surface eight years later without context, credits and with a joke title sequence."

Dawson och hans kollegor hade blivit ombedda att göraett "darker, bloodier Golden Axe, with splatter and decapitations and two button combat". Dawson berättar i tråden mer om utvecklingen och stressen projektet medförde, där han bland annat skulle göra en prototyp på några veckor:

"The finished build was revealed, and the same management team that negged me earlier lined up to tell me how good it was now.

I felt dead inside. Not just because of a couple of long 7 day work weeks and start of the RSI in my right arm that would go on to jeopardise development of @AndroidCactus , but because I had no trust left in the people who ran things."

Dawson tycker det är respektlöst av Sega att flåshurtigt kalla spelet Golden Axed och lättvindigt hoppa över utvecklingshelvetet, och han avslutar:

Golden Axed may be janky, may be buggy, may be an artifact of its time, but it offers a unique glimpse into the prospect of a project that could have been. Go fuck yourself, parasites."

Sega Vintage Collection: Golden AxeSega Vintage Collection: Golden AxeSega Vintage Collection: Golden Axe
Sega Vintage Collection: Golden Axe

Relaterade texter



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy