Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter
A Way Out

Josef Fares tycker det är ett problem att folk inte kör igenom sina spel

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här - Få information om julkalendern

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Med svenska Hazelights kommande It Takes Two alldeles runt knuten, har dess frispråkige director Josef Fares (Brothers: A Tale of Two Sons, A Way Out) börjat synas i allt fler intervjusammanhang för att skapa hype. Till Game Informer kommenterar han nu det faktum att allt färre personer klarar av sina spel, efter att de påpekat att 51% av de som spelat A Way Out har klarat av äventyret - vilket dock är en ganska hög siffra.

Fares är trots det inte alls nöjd med resultatet, utan säger:

"[...]it saddens me. That means that 49 percent of people didn't finish it. It's not something I should be happy about.

Every journalist right now needs to stop writing replayabilty, because we need to fix the problem that people are not even finishing our games. People are not even finishing the games. Listen to how sick this is: It's so sick that the developers and publishers are literally focusing on the first piece of the game, because they know that's what people will play. This is a mass psychosis going on!"

Detta är en annons:

Förhoppningsvis är det fler som spelar igenom det mycket lovande It Takes Two när det släpps den 23 mars till PC, Playstation 4/5, Xbox One, Xbox Series S/X. Brukar du själv klara av dina spel innan du går vidare till nästa?

A Way Out

Relaterade texter

A Way OutScore

A Way Out

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Livet bakom lås och bom är ingen höjdare så Leo och Vincent bestämmer sig för att rymma. Enda sättet de kan lyckas med sitt uppsåt är samarbete av ett spel spelvärlden aldrig sett make till förr...



Loading next content