Svenska
Gamereactor
nyheter
Halo Infinite

343 visar nya bilder och ljustekniken från Halo Infinite

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

När 343 Industries utannonserade Halo Infinite i juli var det både opolerat och och såg bitvis ofärdigt ut. Studion medgav senare att mycket av spelets belysning saknades och att andra delar helt enkelt inte borde ha visats i det skicket (inte minst Craig the Brute).

För att göra en lång historia kort, slutade detta med att Halo Infinite blev rejält försenat och släpps till hösten i år, istället för vid Xbox Series S/X-lanseringen som det var tänkt. I en ny uppdatering på Halo Waypoint, har vi nu äntligen fått screenshots (PC-versionen) från kampanjen med den omtalade belysningen adderad, och det ser onekligen betydligt bättre ut än sist vi såg det.

Halo Infinite
Halo InfiniteHalo Infinite

De visar även upp spelets dygnscykler, vilket är nytt för serien och har fått ett avancerat system för göra något extra av konceptet. Justin Dinges, campaign art lead, förklarar varför detta är så viktigt:

"This has been one of, if not THE largest graphical feature implemented into our engine over the past few years. It allows us to create artistic scenes and settings that have vastly different visual tones and moods depending on which time during the cycle you encounter something. So, coming across a mysterious Forerunner obelisk during the day may feel peaceful and serene, where at night it might feel much more ominous and threatening - it really adds some incredible dynamically-driven visual variety throughout the experience where we were not able to have it before."

Halo Infinite

Till sist bjuds vi även på tre konceptbilder som tydligt illustrerar varför 343 Industries ofta kallar detta för en "spiritiual reboot". Dinges säger:

"As far as our artistic goals for the campaign goes, we have focused on two key themes, "Legacy" and "Simplicity", when it comes to the visual experience we are building. For "Legacy" we really want players to feel like they are experiencing a game that they remember fondly (Halo: Combat Evolved), but with modernized graphics of course. As far as "Simplicity" is concerned, we wanted to ensure that we steer away from overly noisy designs and details which is a key takeaway for the team coming off Halo 5."

Halo Infinite
Halo InfiniteHalo Infinite

Relaterade texter



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy