Mångsysslaren Josef Fares är idag främst känd som spelskapare och har tidigare levererat Brothers: A Tale of Two Sons samt A Way Out. På tur står It Takes Two som släpps den 26 mars, vilket vi tycker lovar väldigt gott. Fares är dock även känd för att vara frispråkig och säger vad han tycker utan minsta filter.
I en intervju med VentureBeat har han denna gång tyckt till om omspelningsvärde, något Fares tycker är helt överskattat:
"OK, here's the thing. I'll be short here. Replayability, really-we should be very careful talking about this, because the dangers of replayability — all the statistics show that people aren't even finishing games. The dangerous part is that everybody, reviewers, everyone who talks about this talks about replayability. Who's really replaying games? Maybe a small percentage of people do that. We should focus on people finishing games.
Talking about It Takes Two in general, yes, you can replay it if you want. You'll have different mechanics depending on how you play. But that shouldn't be the most important thing in a game. We always get this question. I don't understand why. How many people replay games? It's not as many as you think."
Vad tycker du själv, är det viktigt att skapa omspelningsvärde i ett spel, eller ska allt fokus ligga på att göra det bra första varvet?