Svenska
Gamereactor
nyheter
It Takes Two

Josef Fares försvarar Cyberpunk 2077 och CD Projekt Red

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Det är ingen hemlighet att studion bakom The Witcher-serien, CD Project Red, fick en hel del skit för lanseringen av Cyberpunk 2077 då spelet genomgående var buggigt och till Playstation 4 samt Xbox One i princip ospelbart. CD Projekt Red har gjort avbön och arbetar nu för fullt på att rädda och patcha Cyberpunk 2077, men även om både fans och personer från spelindustrin har varit hårda mot utvecklarna, så har de även folk som står upp för dem. Till exempel svenska It Takes Two-skaparen Josef Fares.

Fares kommenterade saken i en intervju nyligen med The Game Award-värden Geoff Keighley på Twitter Spaces, och säger att naturligtvis ett ofärdigt spel såklart förtjänar kritik, men att reaktionen var alltför aggressiv och gick överstyr. Det finns många utmaningar med att producera spel mitt i corona-pandemin, och hela spelbranschen påverkas av omständigheterna. Spel skjuts upp till höger och vänster, och det kan omöjligt vara lätt för en så stor utvecklare med ett så ambitiöst projekt under denna tid.

Vissa CD Project Red-utvecklare fick motta dödshot efter den misslyckade lanseringen av Cyberpunk 2077, och till och med Playstation-chefen Jim Ryan har kommenterat saken i negativa ordalag. Fares kallar allt detta för en "häxjakt" och säger att folk var tvungna att bli av med sin ilska över spelet på något sätt, vilket slutade orättvist.

Har Fares en poäng, tycker du?

It Takes Two

Tack The Gamer

Relaterade texter

It Takes TwoScore

It Takes Two

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Att ha problem i förhållandet och samtidigt förvandlas till pyttesmå dockor är en situation som kräver rejält samarbete, och just detta är också fokus i It Takes Two...

Tokmysig ny trailer för It Takes Two

Tokmysig ny trailer för It Takes Two

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Hazelights grundare Josef Fares var som vanligt stor i munnen när han pratade med Jeff Cork från Game Informer i februari, och lovade tusen amerikanska dollar till...

It Takes Two får ett demo vid premiären

It Takes Two får ett demo vid premiären

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Vi fick nyligen chansen att spela It Takes Two, utvecklat av svenska Hazelight - och gillade verkligen det som erbjöds, vilket du kan läsa mer om i vår färska förtitt....



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy