Svenska
Gamereactor
nyheter

Josef Fares tycker singleplayer-spel är för långa

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Vissa konsumenter bryr sig mycket om längden på sina spel, och idag är det mycket viktigt för utvecklare att redovisa antalet timmars speltid i sina titlar. Men om du frågar svenske Josef Fares, mannen bakom bakom A Way Out och nyligen It Takes Two, är singleplayer-spel lite för långa i allmänhet.

I en intervju hos Inverse säger Fares att det är för mycket fokus på längd och omspelningsvärde, när det bara borde vara mer fokus på att ge spelaren en bra upplevelse:

"I do believe that many of the single-player games last a bit too long and mechanics are used for too long. Games are too long- It's weird that people want replayability. Why the f**k are we talking about replayability? Do you know what percentage of people actually replay a game? I'm not sure if this is true, but I believe the people who buy games without playing once is a higher percentage than those who replay them. Yet, we're still focusing on that small part."

Det är inte första gången som Fares har klagat på framför allt omspelningsvärde, men har han en poäng, tycker du?

Josef Fares tycker singleplayer-spel är för långa


Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy