Svenska
Gamereactor
nyheter
The Last of Us: Part II

Microsoft: The Last of Us II-grafiken är överlägsen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Många företag har varit involverade i den kommande rättegången mellan Epic och Apple, och ett av dem är Microsoft. Tack vare detta har flera dokument med tidigare sekretessbelagd information läckt ut. Vissa har redan visat sig vara baserade på gammal information, medan andra är ännu inte verifierats och slutligen finns det också rena åsikter.

Ett utmärkt exempel på det senare är ett dokument (delat på Neogaf) med en intern granskning av The Last of Us: Part II, för okänt ändamål. Och det verkar som om Microsoft var ungefär imponerade av spelet som alla andra. Detta är vad de hade att säga om det ur en teknisk synvinkel:

"The visual quality and attention to detail in The Last of Us Part II is absolutely best-in-class in basically every area, and the overall presentation is significantly ahead of anything that other teams have been producing on console and PC. We were frequently stunned by the quality of the game's visuals, something that sadly seldom happens these days. It's even more impressive considering that the game feature two separate player characters with different groups of allies, in different locations, along with flashback sequences taking place years before. It features a shockingly wide variety of environments, weather, and day cycles in locations ranging from Wyoming to California."

Microsofts spelare var dock inte imponerade av allt och skriver att "Naughty Dog still can't seem to make decent gun combat in any of their games". De gillade inte heller inventeringssystemet som beskrivs såhär:

"The inputs for weapon switching are all located on the d-pad, and there was no "quick switch" between current and previous weapons. So unless you've got an additional thumb on your left hand, then you're going to have to take your thumb off the movement controls on the left stick in order to switch weapons, which was notably frustrating during the more frenetic combat sequences."

Är du förvånad över att se Microsoft vara så imponerade av en konkurrents spel, och håller du med om deras kritik?

The Last of Us: Part II

Relaterade texter

The Last of Us: Part IIScore

The Last of Us: Part II

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Sju år efter det första spelet är Ellie och Joel tillbaka för att göra chefredaktör Hegevall gråtmild och förstummad, igen. Detta är vår recension av tidernas mest vågade uppföljare...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy