Svenska
Gamereactor
nyheter
Destiny

Både Microsoft och Sony ville ha Destiny som exklusivitet

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Efter att ha levererat Halo: Reach var Bungie inte längre en av Microsofts förstapartsutvecklare, och deras första projekt på egna ben var Destiny. Som ni vet gav Activision ut det, men det kunde ha blivit väldigt annorlunda.

Under onlineevenemanget GamesBeat Summit 2021 hade den tidigare Bungie-kompositören Martin O'Donnell (främst känd för de episka Halo-soundtracken från Bungies spel) ett par godbitar att dela med sig av. Han sade att både Microsoft och Sony ville göra spelet exklusivt till sina egna format, och det var verkligen nära att det slutade med att en av dem fick detta.

Men i slutändan ville båda äga Destiny IP, och detta var Bungie inte med på, något som var helt "non-negotiable". Därmed fick Activision fck publicera spelet istället, eftersom de helt enkelt inte hade detta krav.

Destiny

Tack GameRant

Relaterade texter

Destiny: Rise of IronScore

Destiny: Rise of Iron

RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

Redaktionens Destiny-proffs har mumsat på den senaste expansionen dygnet runt sedan det släpptes och satt betyg...

Inga fler uppdateringar till Destiny

Inga fler uppdateringar till Destiny

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Bungie har inte hymlat med att tillägget Age of Triumph skulle bli den sista stora uppdateringen till Destiny, och nu har de definitivt slagit fast detta på sin hemsida...

Funko utannonserar Destiny-kollektion

Funko utannonserar Destiny-kollektion

NYHET. Skrivet av Lisa Dahlgren

Ännu en spelserie hakar på figur-trenden med Funko. Den här gången är det Destiny-karaktärer som får helt andra proportioner och stängs in i små lådor för att sedan...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy