Svenska
Gamereactor
nyheter
Half-Life

Half-Life var nära att bli ett blodbad

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Brett Johnson en före detta nivådesigner hos Valve berättade i en video om sin tid med utvecklingen av Half-Life. Där förklarade han hur de under utvecklingen brottades lite med vilken mängd våld och blod som skulle finnas med. Även om blodet skulle minskas i slutprodukten så ger det en inblick i utvecklingsprocessen. Att se veteraner prata om hur äldre klassiker skapades är alltid spännande. Vi på Gamereactor visste inte om att denna klassiker var nära att bli såhär blodig.

Hade du velat se denna version av Half-Life?

Half-Life

Relaterade texter

9
Spelminnen: Half-Life MP

Spelminnen: Half-Life MP

ARTIKEL. Skrivet av Petter Hegevall

Hegevall minns sommaren 1999 där han och fem stycken vänner på daglig basis spenderade sin lön på att hyra datorer på ett lokalt internetcafé, allt för att skjuta ihjäl varandra i Valves debut-mästerverk...

3
Half-Life var nära att bli ett blodbad

Half-Life var nära att bli ett blodbad

NYHET. Skrivet av Patrik Severin

Brett Johnson en före detta nivådesigner hos Valve berättade i en video om sin tid med utvecklingen av Half-Life. Där förklarade han hur de under utvecklingen brottades...



Loading next content