Rapport: Oneplus överväger att dra sig ur Europa
Mobilmarknaden är tuff, och vid sidan av giganterna så är det inte många brödsmulor att slåss om för de andra aktörerna, något som bland annat Oneplus nu verkar tröttna på. Bolaget är förvisso starkt i Asien men här i Europa har de aldrig lyckats få ett vidare bra fotfäste, trots överlag strålande hårdvara och pris.
Detta är bakgrunden till att man nu uppges överväga sin framtid i EMEA, vilket också förstärkts av att flera av cheferna i Europa nyligen har lämnat sina tjänster. Vilket onekligen pekar på att något större är på gång, även om man samtidigt försöker lugna sina befintliga användare.
Oneplus själva kommenterade rapporten och säger:
"OnePlus Europe is evaluating its regional roadmap and product strategy. All users' after-sales support, software updates, and rights commitments are fully guaranteed"
Om Oneplus verkligen väljer att dra sig undan från Europa så hade det onekligen varit väldigt tråkigt för konsumenterna, med färre val och mindre konkurrens.
Äger du en Oneplus?

