Producenten bakom Mario + Rabbids lämnar Ubisoft
Spelskaparen Davide Soliani lämnade Ubisoft Milan för inte så länge sedan, och det var han som ledde utvecklingen av de två älskade spelen i Mario + Rabbids-serien i samarbete med Nintendo.
Och nu, inte långt efter, har en av de andra kreativa cheferna för serien, Cristina Nava, också slutat hos Ubisoft. Hon skriver på X att hon lämnar företaget efter 16 år:
"August 30th, the release day of #StarWarsOutlaws, also marked my last day at Ubisoft. I have decided to leave Ubisoft Milan, where I spent 16 incredible years with incredible people, to write a new chapter in my story—a chapter I'm not ready to share yet. I thank you all 🙏🏻"
Det är ganska märkligt att de båda lämnar Ubisoft vid ungefär samma tidpunkt och inte vill avslöja vad framtiden har i sitt sköte. Man undrar ju om de ska starta en studio tillsammans? Eller vad tror du?





