PUBG-skaparen kallar Prologue-spelet "ganska tråkigt"
Redan 2019 presenterade PUBG Corp, som leds av PlayerUnknown själv - Brendan Greene - det kommande spelet Prologue, ett storydrivet äventyr för en spelare som berättar historien om hur PUBG-universumet började.
Sedan dess har vi inte hört något om projektet, men vi vet nu att Prologue är en av de saker som Greene kommer att arbeta med oberoende av sin tidigare studio. Problemet verkar vara att han just nu tycker att spelet är "ganska tråkigt". I en intervju hos GamesBeat säger han nämligen det rakt ut, men förklarar även hur Prologue kommer att leda till hans verkliga fokus, ett spel med kodnamnet Artemis:
"I think it'll be quite boring. Light fires, board up windows, keep yourself warm against the constant storm where cold weather will knock you out But again, it's more to show a consistent world with logical points on it where you can do things, and this is systemic gameplay."
Han menar dock att Prologue är ett slags proof-of-concept som banar väg för Artemis:
"Artemis probably won't be worlds generated with runtime. Prologue will be, every time you press play you'll get a new world. It will hopefully be a different enough terrain that it should feel different every time. With Artemis we won't have that. We'll probably have static worlds that you can come and enter."



