Whacked!

Whacked!

Att spela Whacked! känns som att bli slagen i ansiktet med en röjsåg. Petter har testat årets absolut sämsta spel.

Visst, grafiken är tredimensionell och ljudet är digitalt men förutom det är det här ett pinsamt försök att vara roliga och ett spel som inte borde kosta mer än 50 spänn, max.

Whacked! är ett Live-spel och konstruerat som den sedvanliga dödsmatchen. Skillnaden är att Whacked! innehåller höns, häftmaskiner och knivar istället för traditionella gevär och pistoler. Upplägget är enkelt. På små, urtrista banor möts man för att så snabbt som möjligt ta ihjäl de andra, så många gånger som möjligt. Den som är snabbast med häftmaskinen eller kan kasta flest hönor vinner alltså. Låter det spännande? Om ja, uppsök akut läkarhjälp.

Spelet är smörja och borde omedelbart förbjudas, svårare än så är det helt enkelt inte. Dock finns det saker som är bättre än sämst om jag säger så, även om helheten för tankarna till en djup avgrund, fylld av myror. Om jag verkligen tvingar mig själv att komma på en positiv sak med Whacked! så får det bli presentationen, åtminstone till en början. Hela grejen är presenterad som en galen TV-show innehållande allt från skrikande programvärdar till bystiga pinuppor och mordiska kaniner.

Spelkontrollen är katastrofal och det känns som om karaktärerna svävar ett par decimeter ovanför marken då man springer omkring och försöker häfta varandra i ansiktet. Grafiken är även den usel och liknar ett dåligt PSO-spel i hög upplösning. Här finns inga detaljer, inga speciella effekter och den tråkigaste design jag sett på år och dar. Att spela Whacked! ensam är som att umgås med Mäkis husdjur. Att spela det med tre vänner eller över Xbox Live är aningen roligare, men fortfarande en hemsk upplevelse. Stor varning utfärdas, det här stinker.

Whacked!Whacked!Whacked!Whacked!
01 Gamereactor Sverige
1 / 10