
Om det i tidigare spel var för svårt att komma först i flera onlinelopp, föreställ dig nu i Mario Kart World:s Knockout Tour Mode, där dubbelt så många förare ställs mot varandra i en kaotisk battle royale och de fyra sämsta elimineras vid varje checkpoint.
Den här guiden för att vara bäst i Mario Kart World:s Knockout Tour Mode samlar (och kommer att fortsätta att samla in med uppdateringar baserade på vår erfarenhet) ett antal tips och tricks, särskilt tävlingsstrategi, för att hjälpa dig att hålla fast vid topplaceringen och attackera kronan när det är möjligt.
De flesta av tipsen gäller dock även för alla andra Mario Kart World -lägen där du tävlar mot andra förare, så vi rekommenderar att du sparar den här guiden till dina favoriter och återkommer till den regelbundet.
Utan vidare, beväpna dig med tålamod och kom igång: 3, 2, 1... Gå!
Det finns gott om långa, breda raksträckor i Mario Kart World, men det betyder inte att du måste sitta still och vänta på en turbo eller en boost för att hjälpa dig.
Det första du behöver träna är Charged Jump, som utförs på samma sätt som driften (med R) men i en rak linje. På dessa "tråkiga" raksträckor rekommenderar vi att du använder den så fort du ser en ren sektion, även om den är på sin första laddning (1/3). Dessutom, om det finns staket eller räcken, dra nytta av detta trick för att "grinda" och få fler turbos än dina rivaler. Dessutom, om du hoppar över en bil på scenen, eller mot en motståndare, får du en extra boost!
Som sagt, om stegarna... Läs nästa tips.
Detta gäller alla delar av loppet, men särskilt på raksträckorna, eftersom det är vad vi tenderar att göra, en professionell deformation av de mer realistiska bilspelen. Du kommer alltid att bli frestad, särskilt om de har lanserat en Golden Coin Shell, som färdas ner i mitten av banan och släpper pengar i vägen.
Istället, och särskilt om det är för trångt, försök att resa runt kanterna och dra en så snäv linje som möjligt och skär hörn. Om du fastnar i folkmassan kommer du att få stryk hårt och bli uppäten till lunch, men om du slingrar dig in och ut ur klungan kommer du att gå obemärkt förbi och kan skära av några platser från tempot i smyg.
Din mamma sa detta till dig när du fick din första partner, men det är ännu mer sant i Mario Kart World. Tänk inte alltid på att attackera, oavsett hur mycket du drivs av lusten att avancera - använd strategiskt tänkande och skydda dig själv, för det ger dig mer tid än att sakta ner andra, särskilt i KO Tour.
Till exempel, du är mellan den femte och tionde och du får en trio av röda skal från nästa? låda. Tja, använd dem inte. Tänk bara på lavinen av klubbor som kommer mot dig bakifrån och från sidorna, med tanke på att de flesta av de fjorton eller fler löparna bakom dig också har hittat ett föremål. Om du kastar dem i spetsen för loppet kan du sakta ner en och köra om dem, ja, men deras föremål är inte lika aggressiva, medan de kommer att försöka träffa dig bakifrån.
På tal om mammor, kom ihåg skämtet "titta mamma, inga händer; titta mamma, inga tänder". Om du ser dig själv som ett proffs Mario Kart racerförare, är det första du bör göra i ditt första lopp direkt efter att du har öppnat spelet att stänga av den smarta rattassistansen, som är på som standard och du såg förmodligen inte den lilla antennen på din bil när du plockade upp den.
Tryck på + för att öppna pausmenyn och sedan på X för att öppna kontrollinställningarna. Där kan du inaktivera den här typen av autopilot som håller dig på vägen... men hindrar dig också från att nå den tredje nivån av Charged Jump eller den regnbågsfärgade driften.
Utan dessa hjälpmedel kommer du att kunna pressa ut det mesta av de två avancerade teknikerna du behöver behärska Mario Kart World, tillsammans med grind och vägghopp, så det här tipset är bra för både Survival Mode och resten av spelet.
Nej, det har inget att göra med inflationen, Trumps tullar eller devalveringen av yenen och dollarn. Vad jag menar är att du inte ska låta något mynt du ser på vägen glida dig ur händerna, såvida det inte betyder att du avviker för långt från den idealiska vägen.
Varför är det så? Eftersom du bara når din maximala hastighet med 20 mynt (och inte 10 som tidigare), och du kommer sällan att bära 20 under ett lopp, med tanke på det stora antalet faror. Dessutom, förutom att lägga till två mynt till din räknare, kommer varje mynt du samlar att ge dig en liten boost, en liten knuff som inte kan betraktas som en turbo men som hjälper i slutändan.
Kläm naturligtvis också in de två föremålen som är avsedda för samma effekt, till exempel Coin Block och Coin Shell, och se upp för dem när de slår en motståndare för att försöka samla in mynten de tappar.
Det här tricket är äldre än det om att trycka på gaspedalen på "2" i början. När ni alla är i en grupp och närmar er varandra, om ni är på första plats, smyg lite när ni passerar genom föremålslådorna. Du vet att om du klarar trean eller fyran får du mycket bättre föremål.
Super Horn användes främst i Mario Kart 8 och Deluxe för att försvara dig från Spiny Blue Shell, men i Mario Kart World har den utökat sitt omfång och har nu en stötvågseffekt. Om du inte får blå skal kastade mot dig, var beredd att använda det när du närmar dig motståndare som följer dig i försvarsläge... Eller till och med att torka upp i din väg i aggressivt läge.
Om den här serien alltid har haft en viktig tur- och slumpfaktor, föreställ dig i Knockout Tour Mode av alla de skäl som vi nämnde i början. Ditt första mål när du får kläm på dynamiken är att försöka ta dig till den sista kontrollpunkten och därmed slåss om förstaplatsen bland de fyra bästa. Om du klarar det är det bra, för det är väldigt svårt att fly ensam, men om du kommer tvåa eller trea, ta det inte som ett nederlag: tjugo spelare var kvar och oavsett hur bra du spelar dina kort rätt kan det inte ha varit ditt fel.
På tal om att vara först, se till att kolla backspegeln (X-knappen) när du blir jagad. Naturligtvis bör du hålla händerna på ratten och ögonen på vägen för att fortsätta leta efter den perfekta linjen, men på det här sättet kan du bedöma hotet eller avståndet till dina förföljare, till exempel om du vill försvara dig med en Superhorn.
Om vi sa till dig tidigare att undvika att gå ner i mitten på raka sträckor, bör du inte heller använda Dash Mushroom. Inte en, inte tre, inte den gyllene. Även om du är frestad att överbrygga gapet direkt.
Använd istället alltid svampen för att skära hörn, komma åt genvägar utanför spåret eller återhämta dig direkt efter en träff. Detta är den mest rekommenderade taktiken.
Ditt muskelminne och många års erfarenhet kommer att få dig att tänka på drifting och drifting hela tiden, men du kommerMario Kart World ingenstans om du inte lär dig att grinda och wall-jump.
Men mest det förstnämnda. Det som ser ut som dekorationer kan ofta användas för att gå snabbare och generera fler boosts med hopp och tricks, så ta en ordentlig titt på alla de element du kan slipa i varje spelläge. Dessutom, som vi sa ovan, måste du träna Charged Jump och dess olika timing, för i början kommer du vanligtvis att krascha in i staket eftersom du inte laddar den tillräckligt.
De bästa spelarna i Survival Mode utnyttjar alla möjliga hopp och trick; Om du inte vet och inte drar nytta av alla slippunkter kommer du att bli omkörd.