Startsidan
Monster Energy Supercross: The Official Videogame 2

Adrian har åkt sig lerig och vurpat massvis i Milestones nya supercross-lir

Det är inga trevliga minnen som florerar innanför pannbenet på mig när jag startar upp Monster Energy Supercross: The Official Videogame 2 och hör min 250-kubiks-Honda riva iväg. Tankarna slungas osökt tillbaka till när jag, som liten skitunge (vilket jag förvisso fortfarande är ett par dagar till), sadlade familjens lila Yamaha. Lycklig var jag, men det blev en kort lycka. Efter ett par meter på gräsmattan skrek min far att jag skulle bromsa, och vad tror ni jag gör då? Drar gasen i botten rakt in i ramen till våran studsmatta. Med pannbenet först, såklart. En smäll som hette duga blev det. Ända sedan den incidenten har jag hållit mig till digitalt åkande när det kommer till fyrhjuling och cross och allt däremellan.

Grötigt och härligt på crossbanorna.

Lyckligtvis känns det här spelet, med överdrivet lång titel, inte lika illa som den där vurpan gjorde. Det första jag slänger mig in i här är karriärläget, för det är något jag alltid gillat i sportspel oavsett sport. Senaste stora crosspelet som släpptes var MXGP Pro - vilket jag spelade ganska många timmar. Det spelet blev ett perfekt spel för slöspelande när hjärnan inte orkade bearbeta något tyngre spel. Karriärläget där lämnade en hel del att önska och det blev mest ett tidsfördriv med musik i lurarna eftersom det kändes tämligen platt. Här i Monster Energy Supercross: The Official Videogame 2 känns det dock inte alls lika illa. Det första du får göra är att skapa din egen gubbe, och visst är karaktärsskaparen riktigt tunn, men jag anser att det inte spelar så stor roll när vi ändå inte kommer få se anletet på våran crossåkare nämnvärt mycket. Alla stora crosstillverkare finns med såsom Honda, KTM, Yamaha, Husqvarna och så vidare. Vad jag kunde känna av fanns det inga egentliga skillnader mellan vilken tillverkare jag valde, utan alla crossar kändes identiska gällande prestanda och dylikt. Sedan hoppar vi vidare till att få välja sponsor, och till en början är det inga stora namn som kan sponsra mig. Det är något spelaren får åka till sig senare under karriären.