Resident Evil Requiem säljer ytterligare en miljon exemplar på några veckor och har nu nått 7 miljoner sålda exemplar
Capcoms senaste del i Resident Evil-serien fortsätter sälja enormt bra. I mars passerade man sex miljoner och sedan har det bara runnit på. Nu bekräftas det att spelet passerat sju miljoner sålda exemplar. För att fira denna milstolpe bjöds det på ordentligt med tårta och någon har fångat en bild på dessa från spelets regissör Koshi Nakanishi som delade det på sin Instagram-story. Det bjöds på två olika stora tårtor som symboliserar spelets huvudkaraktärer Grace och Leon.
Nästa månad ska spelet få en uppdatering där läckor gör det gällande att det är en version av något slags Mercenaries-läge som läggs till. Även ordentliga nya story-expansioner ska dyka upp framöver. Vi kan bara anta att spelet kommer att fortsätta sälja när dessa nya tillägg kommer.






