Svenska
Gamereactor
nyheter
Starfield

Skyrim-designern: "Att ha en buggfri release är omöjligt"

Bruce Nesmith: "För utvecklarna handlar det om att bedöma när spelet är tillräckligt bra för att lanseras, eftersom det aldrig kommer att vara felfritt."

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Medan många spel under de senaste fem-tio åren har kritiserats för att släppas i ett ofärdigt skick, har buggar - på gott och ont - alltid varit en del av paketet hos Bethesda.

Enligt Skyrims lead designer och tillika Starfields system designer, Bruce Nesmith, är buggar oundvikliga och något som branschen har kommit att acceptera. Det berättar han i en intervju hos VideoGamer.

"When a developer releases a game, they know all the things that are broken with it, these aren't mysteries. To have a bug free release is impossible. There is no game on the market that is bug free."

Nesmith förklarar att komplexiteten i moderna spel gör det omöjligt att eliminera alla buggar - oavsett hur hårt man försöker. Den stora utmaningen, säger han, är att avgöra när tillräckligt många buggar har eliminerats för att spelet ska kunna släppas i ett tillstånd där dess fungerande delar överskuggar dess brister.

"When you're in marketing, what you're looking to do is manage expectations. The players expectations are that the game is flawless, that it has no bugs. That is their expectation. You don't have to like it, but it's there. And you aren't going to achieve it. So what marketing has to do is say, how can we get as close as possible to that expectation. How can we make it so these guys don't hate us for what's wrong and love us for what's right?"

Starfield
Genom åren har många buggar även blivit älskade features.

Relaterade texter

Starfield: Shattered SpaceScore

Starfield: Shattered Space

RECENSION. Skrivet av Patrik Severin

Patrik har besökt House Va'ruun och otippat nog börjat dyrka en ormgud i denna första expansion till Starfield...

StarfieldScore

Starfield

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Så har det äntligen blivit dags att få utforska rymden i Bethesdas första helt nya spelserie på över 25 år. Vi kollar in om rymdäventyret håller vad det lovar...



Loading next content