Sony förbereder sig för Playstation 6 genom att öka "satsningarna på nästa generation"
Hårdvarujätten har kommenterat varför prognosen för rörelseresultatet visar på endast små förändringar jämfört med föregående år...
Som en del av Sonys senaste kvartalsrapport, som även sammanfattar det senaste räkenskapsåret, kommenterade företaget direkt varför prognosen för rörelsevinsten under det kommande året ligger still och inte väntas förbättras jämfört med det räkenskapsår som precis avslutats.
Samtidigt som mycket av diskussionerna just nu kretsar kring Microsoft och företagets ambitioner för Project Helix - nästa generation Xbox - arbetar Sony mer lågmält vidare med förberedelserna inför PS6, om än på ett betydligt mindre öppet sätt.
I rapporten förklarar Sony varför prognosen för rörelsevinsten är oförändrad såhär:
"The FY26 operating income forecast is essentially flat year-on-year, which is due to the incorporation of an increase in investments for the next-generation platform."
Sony tillägger dock att om man bortser från kostnaderna för nästa generations satsning väntas vinsten "expected to grow steadily at a double-digit rate."
När tror du att Sony för första gången öppet kommer att prata om nästa generation Playstation?

