Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Gamereactor
nyheter
The Crew

Spelare stämmer Ubisoft över nedstängningen av The Crew

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det är nu nästan ett år sedan Ubisoft tog beslutet att stänga ner The Crew i ett försök att dels spara pengar på drift av servrar men även (gissningsvis) också driva spelare till att istället hoppa in i seriens nyare delar.

Detta innebar alltså att spelet, oberoende av ifall du ägde det digitalt eller på fysisk skiva, blev helt ospelbart på samtliga plattformar det var lanserat på. PC, Xbox 360, Xbox One, Playstation 4, Amazon Luna och Ubisoft+.

Ett inte helt omtyckt drag bland de som fortfarande rattade runt i den öppna världen och hade kul med sina vänner. Men inte minst så var det katastrof ur ett spelpreserveringssyfte och nu har två spelare i USA valt att stämma Ubisoft med en så kallad class action lawsuit.

En av advokaterna som representerar fallet hade följande att säga om situationen.

"Imagine you buy a pinball machine, and years later, you enter your den to go play it, only to discover that all the paddles are missing, the pinball and bumpers are gone, and the monitor that proudly displayed your unassailable high score is removed"

"Turns out the pinball manufacturer decided to come into your home, gut the insides of the pinball machine, and remove your ability to play the game that you bought and thought you owned"

Huruvida spelarna kommer att lyckas få rättvisa i fallet återstår att se. Helst av allt vill vi nog alla bara se The Crew återigen bli spelbart men chansen till det är nog minimal tyvärr.

Vad är dina tankar om nedstängningen av The Crew?

The Crew
The Crew lever vidare i våra drömmar.

Relaterade texter

The CrewScore

The Crew

RECENSION. Skrivet av Johannes Leander

Johannes har den senaste veckan levt sitt liv i Ubisofts upphåsade massiva online-racer. Lyckas det uppfylla den amerikanska drömmen?



Loading next content