
Med tanke på att Squid Game är Netflix mest framgångsrika serie och toppar både de engelska och icke-engelska topplistorna med 265 miljoner visningar (marginellt mer än Wednesday på cirka 252 miljoner) - är det kanske inte så förvånande att den koreanska seriens tredje säsong också går starkt.
Faktum är att data från Netflix nu visar att Squid Game: Säsong 3 efter bara några dagar är en av streaming-tjänstens mest framgångsrika någonsin. Hittills har den nått 60,1 miljoner visningar och 368 miljoner tittade timmar, vilket räcker för att göra den till det nionde största icke-engelska projektet genom tiderna. Den är dessutom cirka 40 miljoner visningar från att klättra upp på tredje plats, efter säsong 1 och 2.
När det gäller hur den står sig bland alla serier så kan den om den passerar 100 miljoner visningar, något som verkar troligt då den nådde 60 miljoner på ungefär fem dagar, bli den åttonde största engelskspråkiga serien någonsin, samt den tredje största icke-engelska serien, vilket bekräftar att publiken verkligen älskar brutala koreanska tävlingsprogram.
Om du inte redan gjort läst den så hittar du vår recension av Squid Game: Säsong 3 här.