Star Wars Outlaws är ett väldigt roligt spel (läs vår recension här) som utspelar sig i en galax långt, långt borta som använder LucasFilms -serien bättre än de flesta, men det är också det första spelet med öppen värld Star Wars, så Massive Entertainment har försökt göra många saker annorlunda. Kanske för mycket?
Tja, det kommer att finnas de som har vissa problem med skjutsektionerna, striderna eller till och med läppsynkroniseringen, men ett av de första problemen som kan gå dig på nerverna och avbryta dig för tidigt är faktiskt det första smyguppdraget. Kanske för att spelet tvingar dig att klara dig utan vapen och utan att låsa upp några extra resurser, kanske för att det, även om det är tänkt som en handledning för att smyga in osedd i tystnad, faktiskt visar sig vara det sämsta välkomstkortet för den här typen av spel.
Det finns många anledningar. Att fiender ser dig där de inte sett dig förut eller går längre än vanligt, att den här väldigt smygande karaktären åker fast, att jag inte vet hur man använder Nix... och, som vi alla vet, är Kay mer av en shoot first-tjej.
Vi erkänner: det tog oss mer än fem försök också och vi började tro att det var lite trasigt, men innan du skriker Dank Farrik - knytnäve i luften eftersom du har skickats tillbaka till sparpunkten i början av avsnittet igen, följ dessa tips för att ta dig igenom uppdraget som om Hitman själv faktiskt cosplayade Kay Vess .
Detta är ditt första mål i huvuduppdraget Den kriminella undre världen så fort du stjäl Starfighter och kraschlandar på den vackra planeten Toshara. Ditt skepp går sönder, du träffar Waka och ger dig av i din speeder till staden Mirogana, där du lär dig om de olika brottssyndikaten från Danka, som ger dig jobbet.
Infiltrera syndikatdistriktet - Om du blir upptäckt kommer du att kastas ut. Du kommer inte att kunna använda dina vapen, men du kommer att kunna använda smyghandlingar.
Eftersom det är tänkt som en stealth-handledning får du inte ta ut blastern eller stjäla Pyke s vapen. Du kan dock göra smygande nedtagningar (genom att närma dig en intet ont anande Pyke bakifrån och trycka på square ) eller använda Nix s två avståndsåtgärder genom att trycka på L1: Distract and Attack. Detta är viktigt, eftersom du kanske tror att du bara kan distrahera i det här området, men nu ska vi se att attack är lika användbart när du bara har en fiende i sikte.
Naturligtvis kan du också skicka din kompis för att samla loot med Play Catch eller stänga av kameror, och glöm inte att hålla upp det digitala hårkorset för att känna av fiender och interaktiva element i närheten. Målet är att stjäla data från Gorak, som har sett dig som för grön för att anställa dig. Nu kör vi.
Till vänster om distriktets ingång, bevakad av Pyke vakter i staden Mirogana, hittar du ytterligare ett byte, men det du är intresserad av är ett ventilationsschakt till höger . Det är här du smyger in och når checkpointen där allt börjar... och vart du kommer att återvända varje gång du ser ' STOPPED ' på skärmen.
Så snart du börjar sektionen kommer du att se två Pyke göra rundorna gå till vänster. Du går till right, hela vägen till slutet av korridoren. Plundra en låda för att få en direkt energikrets och tryck på R3 för att falla ner med repet som Indiana Jones. När du väl har träffat marken, även om du har den mest uppenbara vägen till höger (om vi tittar på Kays rygg), gå till vänster, mot det gröna rökområdet. Gå igenom den utan rädsla för att hitta en kopparkis och 3 Silvian Iron i slutet av kanalen. Du kan nu återgå till huvudvägen.
Efter att ha klättrat ner med repet kommer du att befinna dig i ett område med vad som ser ut som en orange spole i mitten. Ignorera övervakningsrummet som är fullt av Pykes till vänster, gå runt 'spolen' till höger och huka dig ner vid lådorna för att vänta på att vaktparet ska nå din position och vända dig om. Oroa dig inte: de kommer inte att se dig. Och attackera dem inte.
Därifrån duckar du ner ventilationsschaktet precis till din left; Du kommer ut vid den första knepiga delen så fort du öppnar gallret. Om du vill kan du locka och ta ut närmsta Pyke med Nix distraktion, men kom ihåg att omge ditt skydd väl, annars kommer han att se dig.
Här bör du sitta huka dig lågt och hålla dig till vänster hela tiden bakom väggar och skydd, men glöm inte att plocka upp duracero- och kopparkismaterialen längs vägen, för att inte tala om det grova tyget, som du kan samla på din pansarväst. Eftersom det är inom synhåll för skurkarna, använda Nix 'Play catch' för att ta det.
Så snart du har fått den tjocka trasan, istället för att hålla dig till vänster, välj gränden i den bortre änden av gatan. Tryck upp hårkorset för att hålla ett öga på den patrullerande Pyke och gå efter honom för att ta ut honom i gränden, eller vänta på att han ska följa sin patrull för att ta ut övervakningskameran först. För att inaktivera den kan du antingen skicka Nix till Distract inom hans synfält och stänga av den för hand eller skicka ditt husdjur direkt för att slå på strömbrytaren, beroende på vad som passar dig beroende på vilken Pyke som går runt i området.
Med kameran avstängd, gå bakom soptunnan och lura vakten med Nix, om du inte redan har tagit ner honom, till andra sidan av din position, för att smygande tysta honom bakifrån. Du kan nu närma dig ett mycket stort, otäckt garage eller verkstad av något slag, med en Pyke hukad i bakgrunden som undersöker något på en pall. Och om du har haft otur med patruller eller om spelet har varit "buggigt" kan det finnas en annan som står precis bredvid honom.
Så hur tar du dig förbi detta utan att åka fast? Om man hukar sig, vilket är normalt, slutar man försöka distrahera/locka till sig honom med Nix, eftersom det är mycket svårare att gömma sig utan gömställen. Det är bättre att skicka Nix till Attack Ranged och, så fort han hoppar i ditt ansikte, springa mot honom och ta ner honom med Square. Oroa dig inte - de kommer inte att höra eller se dig göra det i det här specifika fallet. Så fort du tar ner den hukande Pyke, dröj inte eller titta åt vänster - klättra bara uppför nätväggen till höger så har du smugit dig in med hjälp av Data Spike. Så fort du går in på gallret i nästa rum kommer du till en ny checkpoint - äntligen!
Det som väntar dig är mycket enklare, mer dynamiskt och roligare, och du kommer inte längre att skickas tillbaka för att upprepa irriterande smygavsnitt. Om du blir dödad kommer du att återuppstå, men fokusera bara på att ha kul.
Turbolift-sektionen är enkel nog med Nix, och sedan måste du stänga av två strömbrytare för att kasta kraftfältet och komma in i Pyke-fästningen i Mirogana. När du inte har något annat val än att ta ut blastern rekommenderar vi fem saker:
Du får tillgång till det begränsade området och efter lite pusselhackning av en krypterad fil och ett Spotchka-recept kommer du också in i Goraks terminal, där ett viktigt avslöjande om Pyke, Tizlak och Governor Thorden väntar på dig...
Om du klarar dig levande ur det här är uppdraget slutfört!