Take-Twos VD kommenterar potentiella uppföljare till L.A. Noire
Rockstar tjänar visserligen enorma summor på Grand Theft Auto och Red Dead Redemption, men det finns fans som med värme minns tiden för drygt ett decennium sedan, då det då och då dök upp titlar som Table Tennis, Max Payne 3, Bully och L.A. Noire vid sidan av de stora flaggskeppsserierna.
Under en presskonferens för spelbranschens chefer tog Take-Twos VD Strauss Zelnick upp möjligheten till mer L.A. Noire. Han gick inte så långt som att bekräfta någon uppföljare, men påpekade att Rockstar ständigt ser över sina äldre varumärken. Strauss Zelnick sade bland annat (via IGN):
"Broadly, we're looking at doing something in the future with all of our intellectual property. There's nothing to announce on L.A. Noire specifically, and if there were, it would be Rockstar announcing it, not me. But in any case, with regard to our legacy IP, the teams are always looking at what we have and we're always thinking about it. The question is, at any given time, do we have a team that's passionate about working on that?"
Sedan utvecklaren Team Bondi lades ner 2011 har L.A. Noire varit en del av Rockstar Studios. Utvecklarna är fortfarande verksamma, och så sent som förra året stod det klart att Rockstar även anställt teamet bakom nyutgåvan av L.A. Noire.
Det är osannolikt att vi får höra om saken i år, eftersom Rockstar just nu fokuserar på Grand Theft Auto VI. Men det verkar alltså inte helt uteslutet att vi kan få se något annat från Rockstar än gangsters och cowboys framöver.









