Svenska
Gamereactor
nyheter
The Witcher 4

The Witcher 4 kommer att prioritera konsolerna - siktar på 60 fps

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det blir en "console first"-strategi för The Witcher 4, med sikte på 60 fps. Detta avslöjades av utvecklarna i en intervju med Digital Foundry där de nämnde att även den svagare Series S-modellen ska kunna klara av att köra The Witcher 4 med stadiga 60 fps, även om det kommer att bli "extremt utmanande". Detta innebär också att mycket av fokus kommer att ligga på att optimera spelet för de olika plattformarna.

Det tekniska arbetet är omfattande och kräver att man noga prioriterar kodbasens struktur, renderingsoptimeringar och testar i många olika miljöer. Även om Series S blir den tuffaste utmaningen, är ambitionen tydlig: ett stabilt och slick spel på alla konsoler. CD Projekt Red vill undvika att upprepa tidigare misstaget som gjordes med Cyberpunk 2077 och satsa på en välpolerad upplevelse vid lansering.

Till Digital Foundry sa teamet:

"I will say that 60 FPS will definitely be extremely challenging on the Series S, let's just say that this something that we need to to figure out".

Tror du att CDPR kommer att lyckas, och till vilken konsol planerar du att spela The Witcher 4?

Relaterade texter



Loading next content