
Philipp Weber är regissör över berättelsen och uppdragen i det kommande The Witcher 4. I en intervju med Gamesradar har han delat med sig lite kring den filosofi som CD Projekt Red har gällande att designa spelens uppdrag. När han under föregångaren jobbade som "quest designer" så fick han en viktig feedback från studion som lät;"We don't do fetch quests."
Dessa typer av ökända uppdrag är typiska för de allra flesta Open World-spel men något som man då i The Witcher 4 inte ska ha med överhuvudtaget. För att undvika att fylla äventyret med sådana får de på teamet, som skapar uppdragen, skriva ner tio gånger fler sådana än vad som sedan får plats i slutresultatet.
Weber berättar vidare kring tanken att skapa moraliskt svåra uppdrag som berör; "We ask difficult questions, but don't preach easy answers... We don't do it to be showy. We do it because there's an interesting question to delve into - not necessarily a question we want to answer, but a question we want to explore and think is worth it. I would say that if you never have those discussions, you're probably not making art."
Vi hoppas såklart att uppdragen, stora som små, i The Witcher 4 blir helt fantastiska.