Svenska
Gamereactor
nyheter
The Last of Us Multiplayer

Tidigare Fortnite-veteran blir designer för monetarisering hos Naughty Dog

Studion är annars känd för att skapa spel utan ytterligare monetarisering utöver det faktiska inköpspriset...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Naughty Dog brukar skapa fantastiska äventyr avsedda för en spelare med fängslande berättelser, men som en del av Sonys nya fokus på multiplayer och live service tycks de vara i full gång med en The Last of Us-titel avsedd för flera spelare. Vi vet inte mycket om det, men nu vi vet att monetarisering kommer att spela en avgörande roll.

HQ

Detta eftersom studion just anställt en "Principal Monetization Manager" vars enda syfte är att utforma system som garanterar att spelarna fortlöpande spenderar pengar. Den som fick uppgiften är, enligt LinkedIn, Anders Howard som tidigare arbetade flera år hos Epic Games och hjälpte till att utforma monetarisering i Fortnite. Han har också varit konsult för Rocket League och Fall Guys: Ultimate Knockout.

Vi förväntar oss att själva spelet blir gratis, men hur mikrotransaktionerna läggs upp återstår att se.

The Last of Us Multiplayer

Relaterade texter



Loading next content