Om du någon gång spelat ett rollspel från Bethesda, så vet du såklart att de nästan är en genre i sig själva. De är nämligen otroligt omfattande och helt löjligt innnehållsrika för att du på så sätt ska kunna skapa dina helt egna äventyr där du gör allt på ditt sätt.
Men Bethesda-veteranen Todd Howard medger att storleken på deras rollspel är direkt oansvarig mellan varven och i en BAFTA-intervju (via Insider Gaming) berättar han nu varför spelen blir sådär typiskt enorma som vi förväntar oss från studion:
"We cut very little from our games at Bethesda, which is why the games are so irresponsibly large. And it really comes to the whole team, you know, putting a lot of creativity into the game. It's obviously not just me, and I think that's what really makes them special."
Kort sagt görs det inga försök att tajta till produkterna utan det som skapas kommer också med i de färdiga äventyren, vilket faktiskt förklarar en del (på gott och ont) för alla som spelat Bethesda-rollspel.
Härnäst väntar vi på Starfield-expansionen Shattered Space som släpps under dagen (vi kommer givetvis recensera i veckan), och därefter är det sannolikt The Elder Scrolls VI som står på menyn om några år.