Tyson Fury meddelar att han drar sig tillbaka från boxningen: "Jag kommer att avsluta med det här"
Tyson Fury, som nyligen fick se två nederlag när han förlorade sina tungviktsbälten, kommer att gå i pension vid 36 års ålder.
Tyson Fury har inte återuppbyggt sig själv från nederlaget mot Oleksandr Usyk förra månaden. Efter ett nederlag tidigare under 2024, som var via delat domslut där Fury tyckte att det var orättvist, blev Fury helt uppslukad av sin önskan om hämnd... bara för att förlora igen, i en episk match, men genom enhälligt domslut.
Fury (född i Manchester för 36 år sedan), med smeknamnet "The Gypsy King", innehade den enade tungviktsmästaren från 2015 och 2016, och flera titlar fram till förra året. Hans imponerande meritlista på 34 vinster och 24 vinster på KO fläckades bara av de två senaste förlusterna mot ukrainaren.
Praten om en eventuell trilogi mot Usyk verkade märkliga efter två raka nederlag, och nu har britten meddelat att han drar sig tillbaka från proffsboxningen. Han meddelade det i ett inlägg på sociala medier, med målet att göra det "kort och koncist": "Jag skulle vilja meddela att jag drar mig tillbaka från boxningen. Det har varit skitkul, jag har älskat varenda minut av det. Jag ska avsluta med det här. Dick Turpin bar en mask. Gud välsigne alla, vi ses på andra sidan. RESA SIG!"
Vissa fans tvivlar på att det här är på riktigt den här gången. Redan i augusti 2022 sa han att han var klar med boxningen, men kom tillbaka innan året var slut. 'Jag är lycklig, jag är frisk. Jag har fortfarande min hjärna, jag kan prata, jag har en vacker fru, jag har sex barn, femtioelva bälten. Jag har gott om pengar, framgång, berömmelse, ära, vad mer gör jag det för?", sa han då, enligt Daily Mail.

