Svenska
Gamereactor
nyheter
I Am Alive

Ubisoft börjar om på I Am Alive

Nystart behövs för att bärga projektet

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det var ett par år sedan som vi började höra talas om I Am Alive, Ubisofts överlevnadsäventyr som utspelar sig i en stad som faller i ruiner och tvingar människor att slåss för sin överlevnad. Dock har problemen varit många, till en början fick Darkworks sköta utvecklingen. Dock ansåg Ubisoft att den franska utvecklaren som tidigare assisterat med Alone in the Dark på Playstation 2 (bland mycket annat) inte gjorde ett bra jobb.

Istället lades arbetet på Ubisoft Shanghai och nu får vi höra att de börjar om helt och hållet. Teamet har istället bytt över till vad de kallar Splinter Cell-motorn, som är en modiferad version av Unreal-motorn. Ubisoft hälsar att de kommer att bygga om precis allt från grunden upp och att vi kan glömma det vi har sett hittils. Ubisoft säger också att vi inte ska förvänta oss spelet under det kommande finansåret, vilket betyder att våren/sommaren 2011 som tidigast. Tills dess får vi spana in det som producerats hittils.

I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
HQ

Relaterade texter

I Am AliveScore

I Am Alive

RECENSION. Skrivet av Love Bolin

Världen har gått under. De flesta är borta för alltid, men några få överlevande kämpar för sin tillvaro. Love har recenserat Ubisofts stekheta och nedladdningsbara I Am Alive...



Loading next content