Svenska
Gamereactor
nyheter
Splinter Cell: Blacklist

Ubisoft: Nästa Splinter Cell kan bli helt annorlunda

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Många av er gillade Splinter Cell: Blacklist medan andra var mer tveksamma till äventyret Ubisofts mästerspion bjöd på. I en intervju med Official Xbox Magazine berättar animation director Kristjan Zadziuk att Ubisoft inte anser sig färdiga med hur ett Splinter Cell-spel ska vara:

"We haven't got the luxury of Assassin's Creed where we know our formula; we're still evolving."

"If you look at them, there's no two Splinter Cells that are the same. They've all evolved and adapted. That, to me, is what makes it really exciting. We're getting closer to what that game is, and maybe it isn't necessarily about Splinter Cell being a 15-16 million Call of Duty-type best-seller. Maybe it's just about it being the best Splinter Cell that it can be."

Han berättar även att Splinter Cell-teamet inte är intresserade av att börja sno grejer från andra Ubisoft-spel, utan att de vill göra Sam Fishers äventyr unika:

"It's not like we sit around and go 'I'm having that'; it's what works for each game. Far Cry 3 is such an expansive game, so they're trying to find you an organic way of giving you a map. That wouldn't work for Splinter Cell - there'd be no point in Sam climbing to the top of a tower and pressing a button. But then again, we have our version of active sprint. It's not a way of copying Assassin's Creed, it's our way of making Sam more fluid."

Splinter Cell: Blacklist

Relaterade texter

Splinter Cell: BlacklistScore

Splinter Cell: Blacklist

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Ubisoft Toronto tar i från tårna och backar delar av Splinter Cell-bandet medan de samtidigt sneglar på Modern Warfare och andra actiongiganter. Resultatet är ett bombastiskt, omfattande actionäventyr som tenderar att tråka ut i singleplayer men briljerar i co-op och i multiplayer



Loading next content