Här om dagen höjde Ubisoft ett varningens finger för lanseringen av onlineracingspelet The Crew och sade att det inte kommer göras tillgängligt för spelpressen först dagen det släpps. Gissningsvis pågrund av att de är oroliga att möta samma öde som Driveclub och trasslet det haft med sina servrar, och missnöjda spelare. Utvecklarna Ivory Tower är dock ruggigt självsäkra, och hävdar att de kan leverera The Crew utan skönhetsfläckar.
Lead designer, Serkan Hasan ger sin syn på saken i The Metropolist, och talar om att deras omfattande beta har gett dem kött på benen för vad som komma skall när tusentals spelare världen över går online i The Crew när det släpps den 2 december:
"For The Crew, we've reaped the benefits of a long term beta program, designed specifically to push our infrastructure as far as possible in real world situations, with thousands of players from all over the world playing the game at the same time."
Tror du på en lyckad lansering, eller har du gett upp hoppet om en problemfri lansering för dessa internetbaserade spel?