Vi testar det nya kontrollmönstret som släppts samt det mycket hektiska "Arcade Mode". För dig som inte läst eller sett ett ord om vare sig Switch-versionen eller VR-stöd-spelet till PS4 (VFR) kommer här ett kort utdrag ur Henkes recension:
"Något som inte fungerar särskilt bra med Move-kontroller är ändring av vapen. Med ett knapptryck kan du skifta mellan ditt nuvarande vapen och ditt senaste använda. Håller du in fyrkant får du upp ett vapenhjul men eftersom du inte har en analog att navigera med måste du trycka på en knapp för att snurra ett steg i taget i hjulet. Detta kan ta onödigt lång tid och dina fiender struntar fullkomligt i det och väntar inte på dig.
Doom VFR är inte ett särskilt långt spel. Längden känns dock rimlig för priset du betalar. Åtta banor erbjuds och äventyret tar dig omkring fyra timmar att klara. Tre svårighetsgrader erbjuds så vill du utmana dig rejält och välja den tredje svårighetsgraden kan spelet mycket väl räcka över fyra timmar. Hur mycket du utforskar banorna kan också komma att variera din spellängd. Det roliga slutar däremot inte nödvändigtvis där. När du klarat spelet låser du upp sex nya banor som alla är VR-anpassade versioner av Doom (originalet) och Doom II. 299 kronor för Doom VFR känns med andra ord som ett riktigt bra pris."