Svenska
Gamereactor
nyheter
XDefiant

XDefiant-producenten: "Det är okej att gå vidare om du inte står ut med buggar"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Ubisofts multiplayerskjutare Xdefiant har hunnit vara ute i drygt en och en halv månad vid det här laget, och trots ett något svalt kritiskt mottagande har spelarna - åtminstone initialt - tagit emot det med öppna armar. Upplevelsen har dock präglats av en del buggar, något spelarbasen inte varit sena att uppmärksamma. En kommentar angående detta fick den exekutiva producenten för spelet, Mark Rubin, att ryta ifrån på X häromdagen.

Det var X-användaren Charlie Brooks @unfoundsoul4 som skrev:
"I feel like xdefiant was rushed out because of gta6 and black ops what are your thoughts @PixelsofMark @PlayXDefiant"

Varpå Mark Rubin @PixelsofMark svarade:
Rushed out? No. What we have is an engine that has only ever been an MMO. And so all of the infrastructure for an FPS has had to be built up from the ground floor. Even CoD started on ID tech which was a shooter engine. Apex started on a shooter engine. But for us we are working on developing all new tech in an engine that was designed for something else. That being said the engine is really great but it does require a lot of work and with that work comes a lot of bugs that other engines have already worked out. We're not a shooter that's been out for 20 years. If you like what we are trying to do stick around and you'll see things improve and new features get added. But if the game isn't for you that's ok you can move on.

I korthet menar Rubin alltså att Xdefiant bygger på en motor ursprungligen byggd för MMO-spel, och att det kommer ta tid för dem att släta ut buggarna och problemen som detta medför. Och orkar man inte vänta på det? Då är det bara att dra vidare.

XDefiant
Har du stannat eller dragit vidare från Xdefiant?

Relaterade texter

XdefiantScore

Xdefiant

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Före detta Modern Warfare-producenten Mark Rubin och hans 80-mannateam hemma hos Ubisoft San Francisco har kopierat Call of Duty. Räcker det?



Loading next content