Svenska
Gamereactor
nyheter

Yakuza-seriens skapare: "Tiden då storleken på spel är viktigaste försäljningsargumentet är snart slut"

Toshihiro Nagoshi arbetar faktiskt just nu på att dra ner på storleken i sitt kommande, ännu hemliga, projekt...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

För tre år sedan lämnade skaparen av Like a Dragon/Yakuza-serien, Toshihiro Nagoshi, både sin skapelse och Sega för att istället grunda en egen studio. Den heter kort och gott Nagoshi Studio, men exakt vad de arbetar på vet vi inte ännu, annat än att det blir en AAA-titel.

Nu har han lättat på locket lite gällande framtiden, och i en Famitsu-intervju får vi bland annat veta att han arbetar på "ett spel för vuxna" som kommer ha en hög åldersmärkning, samt ett lite mer krävande spelsystem (översatt av Bing):

"Dessutom är spelsystemet mer komplext än vad det verkar vid första anblicken. Men vi vill inte göra det till ett komplicerat spel."

Kanske blir det heller inte riktigt lika omfattande som hans titlar i Like a Dragon/Yakuza-serien, för han förklarar även att han tror att storleken på spel som försäljningsargument är på väg bort:

"Om man tittar på den här situationen kan volymen av konsolspel i vanliga spelfans liv vara lite överdriven. Det finns fortfarande många titlar där ute, men jag känner att eran med spel där volymen är det viktigaste försäljningsargumentet är på väg att passera."

I intervjun nämner Nagoshi också att han just nu försöker minska på spelvärldens storlek för att kunna bjuda på nya upplevelser hela tiden istället för en massa upprepningar.

När vi faktiskt får se spelet återstår att se, men det låter på Nagoshi som att han är redo att inleda full produktion hyggligt snart, så förhoppningsvis får vi veta mer inom de närmsta åren.

Yakuza-seriens skapare: "Tiden då storleken på spel är viktigaste försäljningsargumentet är snart slut"
Skaparen av Like a Dragon/Yakuza-serien, Toshihiro Nagoshi.

Tack Automaton



Loading next content