Svenska
Gamereactor
lifestyle

YouTube har fått nog av annonsblockerare på sin plattform

Videodelningssajten säger att annonsblockerare strider mot dess användarvillkor.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

För att undvika att betala en avgift för YouTube Premium samtidigt som du undviker irriterande 30-sekundersannonser, väljer många användare att använda en annonsblockerare när de surfar på YouTube.

Detta är något som videodelningssajten vill slå ner på. Enligt Business Insider har YouTube-användare sedan juni sett popup-fönster som informerar dem om att annonsblockerare inte är tillåtna. YouTube har inte gått längre än så här, och om du klickar på popup-fönstret kommer du fortfarande att kunna använda webbplatsen med din annonsblockerare aktiverad, men det är osannolikt att detta kommer att vara för evigt.

YouTube berättade för Business Insider att man hade lanserat "en global insats för att uppmana tittare med annonsblockerare aktiverade att tillåta annonser på YouTube eller prova YouTube Premium för en annonsfri upplevelse."

Använder du en annonsblockerare på YouTube?

Detta är en annons:
YouTube har fått nog av annonsblockerare på sin plattform


Loading next content