Svenska
Gamereactor
nyheter
Indiana Jones and the Great Circle

Bethesda försökte få göra ett Indiana Jones-spel i över tio års tid

Pete Hines: "Alla som har sett pitchen har omedelbart sagt, 'åh herre gud, jag måste lira det spelet just nu'"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Indiana Jones utannonserades strax innan Microsofts uppköp av ZeniMax/Bethesda slutfördes, och det utvecklas av den svenska studion Machine Games, mest kända för Wolfenstein-serien.

Men att få Indiana Jones att faktiskt bli av var uppenbarligen ingen lätt uppgift. Tack vare alla dokument från rättegången mellan FTC och Microsoft/Activision Blizzard vet vi nu att branschveteranen och Bethesda-legenden Todd Howard arbetade i över ett decennium för att få igång spelet. Men nu är bollen äntligen i rullning (passande uttryck för just Indiana Jones, för övrigt), och det verkar som om förtroendet för projektet är riktigt gott.

Bethesdas utgivningschef Pete Hines skriver i ett offentliggjort mail:

"Anyone who has seen the pitch has immediately said, 'oh my god, I have to play that game right now'. It's going to be amazing and we think the reaction to the announcement is going to be terrific."

Vi har fortfarande ingen aning om när vi kommer att få se Indys digitala äventyr, som fortfarande befinner sig i ett tidigt utvecklingsstadium, men det bekräftades nyligen (via ett annat avslöjat dokument från rättegången mellan FTC och Microsoft/Activision Blizzard) att Indiana Jones blir konsolexklusivt till Xbox.

Indiana Jones and the Great Circle

Relaterade texter



Loading next content