Dragon Age: The Veilguard förvånade många med en grafikstil som kändes lite mer tecknad och avskalad snarare än fotorealistisk. Om du läst vår recension, vet du att vi såg detta som något uteslutande positivt, men det hindrar inte oss från att undra hur det blir med kommande Mass Effect 4.
Bara för att stilen var rätt i ett fantasy-äventyr med lite mer utzoomat gameplay, betyder det inte att det skulle fungera lika väl i en gravallvarlig tredjepersons-shooter med tydligt rollspelsupplägg som Mass Effect. Och så kommer det heller inte bli.
Via X svarar nu Michael Gamble, project director för Mass Effect 4, på en fråga om just grafiken i nästa Mass Effect och skriver att "Mass Effect is photorealistic and will be as long as I'm running it". Och därmed vet vi det.
Till skillnad från Dragon Age: The Veilguard, som utvecklas med svenska Dice grafikmotor Frostbite Engine, så skapas Mass Effect 4 med Unreal Engine 5, något som borgar för att Bioware åtminstone i teorin ska kunna bjuda på ett visuellt fyrverkeri.