
Cyberpunk 2077 hade gott om tekniska problem vid lanseringen, vilka i hög grad idag rättats till så det nått sin fulla potential. Men värre är att många även hade synpunkter på storyn. En Cyberpunk 2077-utvecklare anser nu att fansen hade rätt att kritisera spelets berättelse och dess linjära karaktär.
På Twitch talade CD Projekt Red-anställda Paweł Sasko om hur Cyberpunk 2077 inte hade tillräckligt många stora grenar i sin huvudhistoria. Även om utvecklarna försökte lägga in mindre beslut för spelaren att fatta, menar han att bristen på stora val med tydlig inverkan på världen fick spelarna att tro att äventyret var mer linjärt än det kanske egentligen faktiskt var:
"I think smaller branches were not satisfactory enough. We as devs, we interpret non-linearity in a much broader fashion than players do. Players just go down to 'can I make completely different choices and see completely different content?'"
Sasko tog även upp The Witcher 3: Wild Hunt och hur det spelet skapade större förväntningar på Cyberpunk 2077-storyn:
"Players expected more. They expected more because of how The Witcher 3 is built, and I think that Cyberpunk has an insane amount of non-linearity, but I think expectations were higher."
Vad tycker du om storyn i Cyberpunk 2077?