Svenska
Gamereactor
nyheter
Dragon's Dogma 2

Dragon's Dogma 2-skaparen: bara tråkiga spel förlitar sig på fast travel

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det hett efterlängtade Dragon's Dogma 2, en uppföljare vi tålmodigt väntat på sedan eftertexterna i originalet rullade för elva år sedan. Men spelets producent Hideaki Itsuno lovar att vi kommer bli rikligt belönade med en värld väl värd att utforska, och vars fokus primärt handlar om resande och upptäckande.

I en intervju som nyligen gjordes med Itsuno så gick han in på djupare detalj kring just resande i fantasivärldar och hur de med Dragon's Dogma 2 hoppas göra det till en lika stor upplevelse som spelets story. Itsuno passade även på att ge en känga åt alla spel som förlitar sig på fast travel och sa:

"Travel is boring? That's not true. It's only an issue because your game is boring."

Den 22:a mars landar Dragon's Dogma 2 på butikshyllorna och vi får väl innerligt hoppas att resandet i spelet verkligen lever upp till vad Itsuno beskriver.

Vad tycker du om fast travel, och brukar du använda det?

Källan

Dragon's Dogma 2
"Det ska va gôtt å resa, annars kan det kvitta!"

Relaterade texter

Helt fel väg att gå, Capcom

Helt fel väg att gå, Capcom

ARTIKEL. Skrivet av Jonas Mäki

Spelvärldens älsklingar glömde bort att de är älsklingar just för att de betett sig schysst mot spel-communityt i tio års tid...



Loading next content