Goichi Suda (eller Suda51 som han också kallas) och Shinji Mikami talade nyligen i en intervju om hur den breda massan och spelbranschen bryr sig för mycket om Metacritics betygssystem. De menar att det är på grund av det som spelen nu för tiden inte är lika unika som spelen Suda51 har släppt tidigare. Utgivare och spelutvecklare vågar inte ta ut svängarna för att för stort fokus ligger på vad som har högt betyg, menar Suda och Mikami.
"Everybody pays too much attention to and cares too much about Metacritic scores," he said. "It's gotten to the point where there's almost a set formula - if you want to get a high Metacritic score, this is how you make the game.If you've got a game that doesn't fit into that formula, that marketability scope, it loses points on Metacritic. The bigger companies might not want to deal with that kind of thing. That might not be the main reason, but that's certainly one reason why. Everyone cares too much about the numbers.
Personally, I don't care too much about the Metacritic numbers. I'm not really conscious of them. What's important to us is putting the games out that we want to put out and having people playing the games we want them to be able to play."
Suda menar dock att det finns många spel som vågat vara unika, men att de inte fått särskilt mycket uppmärksamhet för att de stora högbudget-spelen dominerar marknaden.
"The kind of games that get the most marketing support are the ones that need to appeal to as broad an audience as possible," Mikami said. "More unique games don't really have the same marketability."
Det är sannerligen svårt att släppa lika speciella spel som till exempel No More Heroes och Shadows of the Damned. Tror du att det är Metacritic som är anledningen till att det inte släpps spel i samma stil?